آموزش و پرورش تاثيرگذارترين نهاد اجتماعي براي نهادينه سازي پيشرفت ها و افتخارات كشور است

نشست هم انديشي روابط عمومي دستگاه هاي عضو شوراي عالي آموزش و پرورش در سالن جلسات دبيرخانه شوراي عالي آموزش و پرورش برگزار شد.

در اين نشست موسي الرضا كفاش معاون دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش گفت: شوراي عالي آموزش و پرورش يك نهاد فرادستگاهي و شعبه اي از مجلس شوراي اسلامي براي سياستگذاري و تدوين قوانين و مقررات حوزه آموزش و پرورش كشور است.

وي با اشاره به فلسفه عضويت دستگاه ها در اين شورا اظهار داشت: كار شوراي عالي سياستگذاري آموزش و تربيتي است و فلسفه عضويت دستگاهها در اين شورا به خاطر اين است كه آن دستگاه نقش موثري در حوزه سياستگذاري آموزش و پرورش دارد.

كفاش افزود: اين شورا در زمان تاسيس از سال 1275تا سال 1344 براي همه دستگاه ها سياستگذاري و تصميم گيري مي كرد مثلا صدور مجوز براي تحصيل دانش آموزان در خارج از كشور، مجور انتشار كتاب، روزنامه ها و مجلات، تاسيس دانشكده هاي نظاميه، دانشسراها، برنامه هاي درسي و غيره. نقش موثري در توسعه و پيشرفت نظام تعليم و تربيت كشور ايفا كرده است.

وي اظهار داشت: اسناد و صورت مذاكرات جلسات شوراي عالي آموزش و پرورش كه برخي در سازمان ملي اسناد و كتابخانه ايران و برخي در مركز اسناد دبيرخانه اين شورا نگهداري مي شود، محل رجوع پژوهشگران، دانشجويان، صاحب نظران حوزه تعليم و تربيت و غيره است.

 معاون دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش ابراز داشت: وجود هنرستان هاي وابسته به وزارتخانه هاي فرهنگ و ارشاد اسلامي، صمت، بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، جهاد كشاورزي و... اهميت حضور اين وزاتخانه ها و ديگر سازمان ها را در جلسات شوراي عالي آموزش و پرورش متجلي مي سازد.

در ابتداي اين نشست محمدباقر اميري مدير روابط عمومي و اموربين الملل شوراي عالي آموزش و پرورش با اشاره به اهميت و جايگاه روابط عمومي در دستگاه ها گفت: روابط عمومي حلقه اتصال مردم و دستگاه هاست كه بر اساس پنج اصل طلايي اعتماد، اعتقاد، اطمينان، صداقت و ارتباط دو سويه و موثر پايه گذاري مي شود.

وي افزود: كار روابط عمومي بر داشتن موانع و هموار كردن راه هاي دسترسي آسان و سريع مخاطبان به دستگاه هاست تا مخاطبان اطمينان پيدا كنند كه ديدگاه ها، نظرات و پيشنهاد هاي آنها در ارائه خدمات بهتر به آنها تاثيرگذار است.

اميري با اشاره به نقش و جايگاه شوراي عالي آموزش وپرورش در نظام آموزشي كشور اظهار داشت: شوراي عالي آموزش و پرورش يك نهاد سياستگذار و خط مشي گذار در حوزه آموزش و پرورش كشور است. تصميمات اين شورا بر اساس نيازها، رفع موانع و محدوديت ها و همچنين براي تسهيل روند نظام آموزش و پرورش كشور گرفته مي شود.

وي تصريح كرد: كار در روابط عمومي شوراي عالي آموزش و پرورش به خاطر گستره وسيعي از انسان هايي كه هر كدام داراي ايده، ديدگاه و نظرات خاص خود هستند بسيار حساس و سخت است چون راضي كردن اين قشر عظيم انساني كاري بس دشوار است.     

مدير روابط عمومي و اموربين الملل شوراي عالي آموزش و پرورش ابراز داشت: دستگاه هاي عضو شوراي عالي آموزش و پرورش هر كدام داراي ظرفيت ها و پتانسيل هاي خاصي هستند كه مي توان با يك برنامه ريزي عملياتي از اين ظرفيت ها و توانمندي ها به نحو احسن استفاده كرد.

اميري در پايان با تاكيد بر اينكه آموزش و پرورش براي اجراي طرح ها و برنامه هاي خود نيازمند همكاري و همراهي ملت، مجلس و دولت است اظهار داشت: آموزش و پرورش تاثيرگذارترين نهاد اجتماعي براي نهادينه سازي ارزش ها، دستاوردها، پيشرفت ها و افتخارات كشور است.  

در اين نشست مديران اطلاع رساني و روابط عمومي دستگاه هاي عضو شورا و همكاران دبيرخانه شوراي عالي آموزش و پرورش، ديدگاهها، نظرات و پيشنهادهاي خود را درباره ظرفيت ها و راه هاي ايجاد ارتباط و تعامل موثر بيان كردند.